Billy Corgan está feliz y cómodo por tener a Tommy Lee como batería
SHACKA-LACKA-BOOM-BOOM/SP ALBUM UPDATE
Recién llegado de la costa, Howard, Jeff y yo comenzamos la parte final final (¿dije final?) en el proceso de construcción de estas 9 pistas que conocemos tan bien; ahora que tenemos el aluvión de batería de T Lee estamos bastante más seguros.
Y oh, cuánto echaba de menos estas actualizaciones diarias. Pero yo no estaba dispuesto a compartir (con la misma intimidad) cómo el Sr. Le trabajaba bajo la fulminante mirada de nuestro productor. Digamos que para la grabación él no solo consiguió todo con la precisión exacta que nos exige el cansado veterano de la era del ordenador, Tommy incluso hizo echar unas lágrimas a Howard por recordarle sus (todavía lejanas) épocas de pelo largo.
Pero dejando las bromas a un lado, quiero decir que trabajar con un músico tan cálido, brillante, vivo, intuitivo y emocionante como T Lee ha sido una gran alegría, y lo más destacado de mi vida musical. Afortunadamente le considero un hermano y un amigo.
(…)
IN ENGLISH
Freshly back from the coast, Howard, Jeff, and I began the final-final (did I say final?) process of building up these 9 tracks we know so well; now that we have the T Lee drum barrage backing us up.
And oh how I missed these daily updates. But I wasn’t about to share (with the same intimacy) how said Mr. Lee fared under the withering gaze of our Producer! Let’s just say for the record that not only did he match the exacting precision demanded by that wearied veteran of the computer age, Tommy even brought Howard to tears as he recalled his own (yet distant) big-haired past.
But all joshing aside I want to say that working with a musician as warm, bright, alive, intuitive, and concussive as T Lee has been a great joy, and a highlight of my musical life. Lucky am I to consider him a brother and a friend.
As far as today’s studio work, we began assessing the drums takes we have while negotiating some of the minor editing work necessary to begin piling on basses, guitars, keys, vocals, and glingerschlinks. By the way that’s Teuton for dark matter. Also pulled out a phalanx of BC Strats for variety, and lined up the usual suspects: my Tonight, Tonight 335, the Mayo Kimberly, and even the Dross SG. Locked and loaded, ready to rock. Go! Bass tracking starts tomorrow.
W.P.C.